od martinfilak » stř 27. kvě 2015 12:19:54
Jsem tu opět a opět se stejným problémem. V mezičase jsem vyměnil i silentbloky motoru a převodovky (všechny 4), tím se motor i vibrace přenášené do auta zmírnily, ale pořád přetrvává hlučnější chod (takový klapající zvuk), vibrace při volnoběhu a solidní vibrace při rozjezdu (záběru spojky). Takže mě napadlo vyčistit aditivem do nafty vstřikovače od usazenin, zda to nemůže způsobovat nerovnoměrný přísun nafty, takže teď to projíždím a uvidím.
Na druhou stranu mě z mechanických částí napadá už jen dvouhmotový setrvačník. Popravdě má najeto 296 000 km, takže minimálně načnutý už bude.
Má otázka tedy zní, mám vsadit na setrvačník a nechat ho vyměnit včetně spojkového obložení?
Edit: Ještě mě tak napadlo... mohly by větší hluk motoru dělat třeba rozvody? Aktuální nemají moc najeto, ale s jinou prací daného servisu, který je dělal, nebyly nejlepší zkušenosti, tak jestli třeba nemohlo dojít ke špatnému nastavení/seřízení?
Edit 2: Zjistil jsem, že se motor chvěje v určitých otáčkách (ne volnoběžných - řekl bych tak někde mezi 1500 - 2000). Mezi volnoběhem a tímto pásmem vibrace ustanou, ale pak je cítit chvění, takové "vlnění motoru kombinované s jemným cukáním." Taky při ustálené jízdě a určitých otáčkách cítím střídavý záběr motoru a "nezabírání", čili jakoby tah, který se možná co půl vteřiny mění v povolení.